Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Plavby
Plavba Lukrécie, lodní deník, den druhý

Neděle 19. 9. 2010: Ráno v 10:00 vyplouváme z Mariny Vltava směrem do Mělníka. Den na lodi se začal úklidem. Po úklidu se posádka přesunula na snídani do penzionu Marina Vltava, kde nám paní domácí připravila vydatnou snídani.

Loučíme se se vzpomínkou na večerní vyprávění o plavbách po moři. Nad ránem byla na hladině pěnová peřina mlhy, což dalo tušit, že nás čeká opět krásný den. Dne je teplota vody 16 C° a teplota vzduchu je 18 C° ideální podmínky na plavbu do Mělníka. Na palubě lodi je stále pět pasažérů a to bez změny. Po cestě na Mělník míjíme desítky lodí, které se vrací z Mělníka do Prahy z vinobraní. Nejde přehlédnout, že se za naší lodí každý otáčí. K tomu Klobás jen podotýká, že v takové kvalitě a designu se u nás moc lodí nevyrábí a jsme na vodě výjimeční. Klobás a Libor usoudili, že se jim nezdá zvuk motoru. Zprvu se zdálo, že se motoru podívají na zoubek, ale nakonec se v motoru nemuselo šťourat. Záhadný zvuk byl odhalen a bylo zřejmé, že na novou loď se holt musí zvyknout. Vpluli jsme do Mělníka přes zdymadlo, které bylo nejhlubší z těch, co jsme za naši plavbu potkali. Odpoledne v 13:20 kotvíme v Mělníku a jdeme doplnit zásoby jídla. Od řeky je do centra pořádný výšlap do kopce. V centru města pokračuje vinobraní a všude jsou zátarasy. Naštěstí jsme přemluvili ostrahu a vstup do centra jsme měli bez poplatků. Po naložení zásob jídla se vyplouvá směr Litoměřice. V 18:50 kotvíme v Roudnici nad Labem a vyrážíme poznávat večerní město.

Téma prvního dne: " Zemský ráj to na pohled"

Krajina z lodní paluby je malebná a člověka uklidňuje. Na hladině řeky se obraz přírody zrcadlí a tak vzniká přírodní krasohled. Přes náš krasohled vidíme soutok Vltavy a Labe. Příjezd do Mělníka je rovněž v duchu " Zemský ráj to na pohled" po výjezdu ze zdymadla se na Mělnickém kostele rozezněly zvony, jako by nás vítaly. Mělník hostil hosty na vinobraní a my tak měli možnost zažít centrum města plné lidí. Vinobraní v Mělníku všem doporučujeme, ať jste malí nebo velcí příští rok si do kalendáře poznamenejte, že máte v září vyrazit do Mělníka. Nepříjemností Mělníka je, že město je vystavěno na kopci a do centra se nedá vplout, takže ti co připlují na lodi, zažijí rozcvičku, než začnou objevovat krásy města. Po setkání malebným českým městem pokračujeme v naší plavbě. Jako oživení naši cesty jsme si kousek od Mělníka projeli vrakoviště lodí a nákladní přístav. Opouštíme Mělník a už po Labi pokračujeme k cíli naší plavby. Do Roudnice nad Labem připlouváme se západem slunce. Naši dnešní plavbu zakončíme u sklenky vína a oddáme se vydatnému odpočinku.